Hosting od Inet.sk

Často kladené otázky

V tejto sekcii sa dozviete odpovede na všetky najčastejšie otázky, ktoré nám dávate. Ak by ste tu nejakú nenašli, kontaktujte nás

Domény | Hosting | Fakturácia | E-maily | SSL certifikáty | Ostatné

Domény

Ako mám postupovať, keď si chcem zaregistrovať .sk doménu?

Stačí vyplniť u nás objednávku a následne uhradiť proforma faktúru, ktorá Vám príde do dvoch hodín od objednávky. To je celé.

Držiteľom domény môže byť len osoba nad 18 rokov, ktorá je občanom Európskej únie, pričom má v nej trvalý pobyt. Držiteľom domény môže byť aj právnická osoba, ktorá je oprávnená podnikať na území Európskej únie.

Ako si zaregistrujem doménu s inou koncovkou ako .sk?

V tomto prípade väčšinou stačí vyplniť objednávku a nič iné už nemusíte robiť. Ak by však registrácia danej domény predsa len vyžadovala z Vašej strany nejakú interakciu, dáme Vám o tom čo najskôr vedieť.

Doménu zaregistrujeme až potom, čo od Vás obdržíme platbu. Ďakujeme za pochopenie.

Chcem k Vám previesť doménu, čo mám urobiť?

Vyplňte u nás najprv objednávku, kde uvediete, že sa jedná o zmenu registrátora domény. V prípade .sk domény je nutné si vyžiadať od pôvodného registrátora tzv. EPP kód (alebo Auth kód). Je možné, že tento kód je uvedený v jeho Paneli. Keď už máte tento kód k dispozícii, môžete ho uviesť pri objednávke v poznámke alebo nám ho zaslať dodatočne na našu e-mailovú adresu.

Pri ostatných doménach prevod väčšinou prebieha tak, že na kontaktný e-mail, ktorý máte uvedený v registri Vašej domény, je zaslaný potvrdzovací e-mail o prevode. Ten treba potvrdiť kliknutím na špeciálny odkaz. Tento postup sa však môže líšiť, preto Vás hneď po objednávke skontaktujeme, aby sme Vám oznámili konkrétny postup, ktorý platí pre danú doménu.

Ako postupovať v prípade, že nechcem zmeniť registrátora domény, ale chcem využívať Váš webhosting?

V tomto prípade stačí vyplniť u nás objednávku, pričom zvolíte možnosť, že nechcete zmenu registrátora. Potom požiadajte Vášho registrátora domény, aby nastavil naše DNS servery.

Naše DNS servery

  • ns1.inet.sk
  • ns2.inet.sk
  • ns3.inet.sk

Prestala mi fungovať doména, čo sa stalo?

Pravdepodobne sa jedná len o omeškanú platbu. Preto ju treba vykonať čo najskôr.

Týmto Vás prosíme, aby ste všetky platby vykonávali čo najskôr. Inak sa môžete vystaviť riziku, že Vaša doména bude po deaktivácii uvoľnená pre iných záujemcov a niekto Vám ju vyfúkne. Navyše pri niektorých doménach je nutné uhradiť ďalšie poplatky, ktoré súvisia s ich opätovnou aktiváciou, resp. predĺžením. Preto sa snažte platby vykonať do dátumu splatnosti predfaktúry.

Ako mám postupovať, keď chcem nasmerovať ďalšiu doménu do priestoru inej domény?

Pre tieto účely potrebujete mať plnohodnotný hosting pre viacero domén, vyskúšajte náš multihosting. Potom je to už jednoduché. Stačí si objednať novú doménu a potom v Admine ju nasmerovať do konkrétneho priečinka v rámci Vášho multihostingu.

Ďalšou možnosťou je služba Pridanie domény, ktorá zobrazuje internetovú stránku z priestoru inej domény, pričom má k dispozícii vlastný priestor pre e-maily. Pri objednávke si vyberte túto službu a v poslednom kroku objednávky zadajte názov domény, ku ktorej máte u nás zakúpený webhosting. Ak chcete mať na novej doméne odlišný obsah, nezabudnite uviesť aj adresár, kde sa budú nachádzať dáta novej stránky.


Hosting

Ktorý produkt si mám vybrať?

Každý produkt je navrhnutý tak, aby vyhovoval určitej skupine klientov. Líšia sa len veľkosťou priestoru, ktorý majú k dispozícii. Čím väčší projekt, tým viac priestoru potrebuje, preto je len na Vás, ktorý produkt si vyberiete. Zo začiatku Vám možno bude stačiť náš najnižší produkt, avšak neskôr môžete plynule prejsť na vyšší produkt. Zmena produktu je bezplatná a hlavne bezproblémová. Ak hľadáte hosting pre viacero domén, vyskúšajte náš multihosting.

Môžem si objednať len webhosting alebo niektorú z doplnkových služieb?

Samozrejme, je to možné. Stačí pri objednávke zvoliť možnosť Bez registrácie alebo zmeny registrátora domény a to je celé. Avšak webhosting alebo doplnková služba Vám nebude fungovať bez domény, preto je nutné, aby ste ju niekde zaregistrovali. Potom stačí Vášmu registrátorovi oznámiť naše DNS servery a počkať približne 4 až 48 hodín. Po tejto dobe už bude doména smerovať na naše servery a vy budete môcť Váš webhosting plne využívať.

Každý webhosting je u nás v systéme viazaný na konkrétnu doménu, ktorá je pre nás jeho identifikátorom. Aj keď máte záujem len o náš webhosting či doplnkovú službu, pri objednávke musíte vypísať aj názov domény, ku ktorej sa bude viazať.

Môžem zakúpený webhosting využívať viacerými doménami?

Áno, samozrejme, jedná sa o takzvaný multihosting. Viac informácií nájdete v sekcii Multihosting.

Prečo je môj webhosting zablokovaný a čo mám s tým robiť?

Váš webhosting môže byť zablokovaný len z dvoch dôvodov. Prvým dôvodom je chýbajúca úhrada, pričom už uplynula doba splatnosti. Druhým dôvodom je porušenie našich obchodných podmienok.

V prvom prípade väčšinou stačí vykonať úhradu a webhosting by mal byť opätovne aktivovaný. V druhom prípade záleží od závažnosti porušenia našich obchodných podmienok, pričom Váš webhosting už nemusí byť vôbec opätovne aktivovaný. Ak potrebujete bližšie informácie, kontaktujte nás.

V niektorých prípadoch si vyhradzujeme právo účtovať aktivačný poplatok za odblokovanie webhostingu.

Je prechod na iný produkt spoplatnený, ak mi pôvodný už nevyhovuje?

Nie, u nás to máte úplne zadarmo. Dopláca sa len cenový rozdiel, ak prechádzate na drahší produkt.

Aký je postup, keď využívam produkt z predchádzajúcej ponuky a chcem prejsť na niektorý z aktuálnej ponuky?

Postup je v tomto prípade úplne jednoduchý. Stačí nám poslať e-mailom žiadosť o prechod na konkrétny produkt, pričom nezabudnite uviesť názov Vašej domény. Keď túto žiadosť obdržíme, produkt Vám zmeníme. V prípade, že vznikne cenový rozdiel, vygenerujeme Vám novú výzvu na úhradu, ktorú treba uhradiť.


Fakturácia

Čo sa stane, ak neuhradím faktúru včas?

Každá výzva na úhradu má dvojtýždňovú dobu splatnosti. Po uplynutí tejto doby sa rozlišuje či sa jedná len o samostatný webhosting (doména je teda registrovaná inde) alebo webhosting s doménou (doména je registrovaná u nás).

V prípade samostatného webhostingu sa čaká maximálne 30 dní na úhradu, potom je automaticky vymazaný z nášho systému. V prípade webhostingu s doménou sa po čase deaktivuje doména a najneskôr do 60 dní je webhosting i s doménou automaticky vymazaný z nášho systému.

V oboch prípadoch môže dôjsť k zablokovaniu webhostingu po uplynutí dátumu splatnosti, respektíve uhradeného obdobia.

Prečo som od Vás dostal predfaktúru za priestor nad limit? O čo sa jedná?

Snažíme sa Vás čo najmenej limitovať, preto je u nás možné prekročiť priestor, ktorý máte u nás zaplatený. Vďaka tomu neprídete o žiadny dôležitý e-mail, aj keď je Vaša schránka už plná. Normálne pracujete ďalej a my len dúfame, že si to časom dáte do poriadku.

Ak sa tak nestane, posielame predfaktúru za priestor nad limit. Táto predfaktúra slúži ako také varovanie, že s obsadenosťou priestoru nie je niečo v poriadku. Máte 14 dní (splatnosť predfaktúry), aby ste tento stav napravili, inak je nutné túto predfaktúru uhradiť.

Nebolo by lepšie najprv poslať nejaké upozornenia a až potom predfaktúru?

V minulosti sme to tak robili, ale nikto ich nebral vážne. Predfaktúru si naopak každý všimne a väčšina klientov si urobí s obsadeným priestorom poriadok. Samozrejme nájde sa aj pár výnimok, pre ktorých je uhradenie predfaktúry jednoduchšie ako sa venovať danému problému. Ale to je už ich voľba.


E-maily

Prečo mi prestalo fungovať prijímanie a odosielanie e-mailov?

Dôvodov môže byť viacero. V prvom rade si treba pozrieť či ste nezabudli zaplatiť za doménu alebo hosting. Ak ste zabudli, pravdepodobne Vám nejde ani stránka na Vašej doméne. Preto treba hneď vykonať úhradu, pričom nám nezabudnite poslať doklad o úhrade, aby sme Vám mohli e-maily čo najskôr sfunkčniť.

Ak ste na žiadnu platbu nezabudli a využívate progam na poštu, skontrolujte si internetové pripojenie. Najprv vypnite počítač, potom router alebo modem. Počkajte pár sekúnd a potom zapnite router alebo modem, keď plne nabehne, zapnite PC a vyskúšajte to znova.

Ak nepomohlo nič vyššie uvedené a Webmail alebo poštový program Vám vypisuje pri pokuse o spojenie, že zadávate zlé meno alebo heslo, tak je možné, že Vás systém zablokoval. Môže sa to stať v týchto prípadoch:

  • príliš veľa pokusov o pripojenie na server, pri ktorých bolo zadané zlé heslo
  • Vaša IP adresa sa nachádza v nejakom globálnom blackliste
  • Váš účet bol kompromitovaný a bol z neho posielaný SPAM (nevyžiadaná pošta)

V tomto prípade nás radšej kontaktujte a vzniknutú situáciu spoločne poriešime.

Prečo mi zrazu prestalo fungovať odosielanie e-mailov?

Mohlo sa to stať z nasledujúcich dôvodov:

  • Váš poskytovateľ internetu zablokoval komunikáciu na štandardných portoch
  • Nachádzate sa v zahraničí a krajina, kde sa práve nachádzate, nie je medzi povolenými krajinami v GeoIP ochrane

V prvom prípade sú dve možné riešenia. Najprv môžete skúsiť používať zabezpečené pripojenie k SMTP serveru (pomocou SSL). Servery a porty nájdete v sekcii Pomoc. Ak Vám toto riešenie nepomôže, treba sa obrátiť na Vášho poskytovateľa internetu.

V druhom prípade sa prihláste do nášho Admin Panelu, prejdite na svojej doméne do sekcie Email a pri konkrétnom konte kliknite na tlačítko GeoIP Nastavenie. Zobrazia sa Vám dva stĺpce. Prvý stĺpec obsahuje povolené krajiny a druhý ostatné krajiny, ktoré nie sú povolené pre komunikáciu so serverom. Ak sa medzi povolenými krajinami nenachádza krajina, kde sa práve nachádzate, pridajte ju tam. Stačí kliknúť na predmetnú krajinu v druhom stĺpci a ona sa automaticky presunie do stĺpca s povolenými krajinami. Zmenu potvrďte kliknutím na tlačítko Pridať.

Ak nepomohlo nič z vyššie uvedeného, kontaktujte nás, určite Vám pomôžeme.

Ako zamedziť tomu, aby bol môj e-mail zneužitý na odosialenie SPAMu (nevyžiadanej pošty)?

Raz za čas sa môže stať, že niekto Váš e-mail zneužije na rozposielanie nevyžiadanej pošty, tzv. SPAMu. Ak chcete tomu do budúcna predísť, treba dodržiavať nasledujúce zásady:

  • neprihlasujte sa na nezabezpečené Wi-Fi siete
  • používajte najmä vlastné internetové pripojenie, ak je to možné, nepoužívajte ani Wi-Fi siete v hoteloch, aj keď sú zabezpečené
  • so serverom komunikujte vždy cez zabezpečené pripojenie (SSL)
  • používajte unikátne heslo, ktoré obsahuje malé a veľké písmená, číslice a ideálne aj nejaký špeciálny znak (napríklad *-+ a podobne)
  • používajte GeoIP ochranu, ak ste krátkodobo v inej krajine ako bežne, povoľte si ju, ale po návrete ju hneď vymažte z povolených krajín
  • nezadávajte svoje prihlasovacie údaje mimo náš WebMail, Admin Panel alebo Váš e-mailový program
  • používajte kvalitný bezpečnostný program, napríklad od firmy Eset

Nezabúdajte, že za SPAM môže človek označiť akýkoľvek e-mail, ktorý nečakal. Teda napríklad aj Váš newsletter, napriek tomu, že bol prihlásený na jeho odber. Ak tak urobí viacero ľudí, môže sa Vaša adresa alebo náš e-mailový server ocitnúť v tzv. blackliste. Preto je potrebné, aby ste si svoje databázy e-mailových adries pravidelne aktualizovali a newslettre posielajte zásadne rozdelené do niekoľkých dávok s rozumným časovým odstupom.

Prečo sa používanie cudzích Wi-Fi sietí neodporúča?

Dôvod Vás neprekvapí, je to kvôli Vašej bezpečnosti. Nikdy neviete v akom stave daná Wi-Fi sieť je a ako sa o ňu starajú. Hotely, obchody alebo reštaurácie majú málokedy skúsených IT technikov. Tí sa navyše o sieť väčšinou starajú veľmi sporadicky. Stačí jeden menej ostražitý zamestnanec a na Wi-Fi sieti sa udomácni potencionálna hrozba. Navyše čoraz častejšie je bežné, že mnohé nezabezpečené Wi-Fi siete fungujú len kvôli tomu, aby zbierali prihlasovacie údaje z nezabezpečených zariadení alebo sledujú, čo sa na danom zariadení v rámci siete robí. Preto, ak je to možné, výhradne používajte len svoje mobilné internetové pripojenie alebo Wi-Fi siete, ktorým dôverujete.

Prečo mi nefunguje odosielanie e-mailov cez službu Gmail?

Aby Vám fungovalo odosielanie e-mailov cez Gmail, musíte si pri svojom e-mailovom konte povoliť USA v našej GeoIP ochrane. Najprv sa prihláste do nášho Admin Panelu, prejdite na svojej doméne do sekcie Email a pri konkrétnom konte kliknite na tlačítko GeoIP Nastavenie. Zobrazia sa Vám dva stĺpce. Prvý stĺpec obsahuje povolené krajiny a druhý pre zmenu ostatné krajiny, ktoré nie sú povolené pre komunikáciu so serverom. Z tohto zoznamu si zvoľte krajinu USA a potvrďte ju kliknutím na tlačítko Pridať. Krajina sa presunie medzi povolené krajiny. Následne by Vám už malo fungovať odosielanie e-mailov cez službu Gmail.

Ak Vám doteraz odosielanie e-mailov fungovalo a z ničoho nič prestalo, tak máte pravdepodobne nastavený zlý server. Od mája 2020 Gmail vyžaduje zabezpečené pripojenie k externým serverom, pričom preferuje protokol SSL. V takomto prípade musíte mať pre svoj server vystavený platný SSL certifikát. Avšak vy pravdepodobne používate ako SMTP server názov svojej domény, pre ten ale nie je k dispozícii vhodný SSL certifikát. Treba si server odchádzajúcej pošty (SMTP) zmeniť na náš e-mailový server, jeho názov nájdete v sekcii Detail pri Vašej doméne v Admin Paneli.


SSL certifikáty


Ako si nainštalujem bezplatný SSL certifikát?

Najprv je nutné sa prihlásiť do Admin Panelu, následne kliknite na záložku Domény a vyberte si požadovanú doménu. V sekcii Web si vyberte možnosť SSL certifikáty a potom kliknite na Nový certifikát, ak chcete len certifikát pre svoju doménu alebo na Zapnúť wildcard certifikát, ak chcete certifikát pre svoju doménu a zároveň aj pre všetky jej subdomény. V oboch prípadoch len potvrďte formulár (klasický) alebo diálogové okno (wildcard). Do niekoľkých minút by mal byť SSL certifikát aktívny. Ak by sa neaktivoval do jednej hodiny, kontaktujte nás.

Aby ste mohli používať SSL certifikát, musíte zabezpečiť komunikáciu Vašej stránky cez zabezpečený protokol https. Ako na to? My si ukážeme príklad ako to dosiahnúť pomocou súboru .htaccess. Tento súbor je nutné vytvoriť alebo nájsť v priestore Vašej domény, ideálne v priečinku public_html.

Na začiatok súboru vložte tieto riadky:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP:X-Forwarded-Proto} !=https
RewriteRule ^.*$ https://%{SERVER_NAME}%{REQUEST_URI} [L,R]

Súbor uložte a to je všetko. Vyššie uvedený zápis zabezpečí, že návštevník bude s Vašou stránkou komunikovať už len cez zabezpečený protokol. Toto je minimum, čo môžete urobiť pre bezpečnosť svojej stránky a jej návštevníkov.

Prečo mi vyššie uvedený zápis nefunguje vo Wordpresse?

Pravdepodobne ste Wordpress nainštalovali skôr ako samotný SSL certifikát, takže má vo svojich nastaveniach uložené cesty bez https. Tento problém sa dá vyriešiť cez rôzne pluginy, napríklad Really Simple SSL. Po jeho nainštalovaní a aktivovaní by už aj Vaša stránka mala komunikovať cez zabezpečený protokol https. Tento plugin však môže spomaliť prvé načítanie stránky.


Ostatné

Ako presmerujem svoju stránku na inú adresu?

K dispozícii je niekoľko možností ako sa to dá dosiahnúť. Je len na Vás, ktorú si vyberiete.

Presmerovanie cez Admin Panel

Prihláste sa do Admin Panelu, kliknite na záložku Domény a následne pri doméne, ktorú chcete presmerovať, kliknite na tlačítko Web. Zobrazí sa Vám podstránka s niekoľkými možnosťami. Vás zaujíma časť Smerovanie domény, ktorá je hneď prvá. Ak chcete, aby sa návštevníkovi po zadaní Vašej domény zmenila adresa (URL), zvoľte možnosť Presmerovať na a zadajte úplnú adresu, kde sa má doména presmerovať (aj s http:// alebo https://). Ak chcete, aby sa návštevníkovi adresa pôvodnej domény nezmenila, ale chcete zobraziť obsah z inej domény, ktorú máte u nás, zvoľte možnosť Web nasmerovať do domény. Ak je obsah umiestnený v nejakom podaresári tejto inej domény, môžete cestu k nemu zadať v priľahlom poli.

Presmerovanie pomocou súboru .htaccess

V tomto pripade sa musíte prihlásiť na Váš priestor, napríklad cez rozhranie WebFTP. Keď tak urobíte, nájdite si v adresári public_html súbor .htaccess alebo ho tam vytvorte. Nezabudnite, že názov tohto súboru musí začínať s bodkou. Potom do tohto súboru pridajte tento riadok:

Redirect permanent / http://www.inadomena.sk/

alebo:

RewriteEngine On
RewriteRule ^(.*)$ http://www.inadomena.sk/ [R=301,L,QSA]

Presmerovanie pomocou HTML kódu

Rovnako ako v predchádzajúcom prípade, aj teraz je nutné sa prihlásiť k Vášmu priestoru. Keď tak urobíte, nájdite si v adresári public_html napríklad súbor index.html alebo ho tam vytvorte. Teraz máte na výber dva spôsoby:

Textový odkaz

V tomto prípade rozhoduje návštevník, či sa nechá presmerovať na novú adresu alebo Vašu stránku opustí.

<p>Pesunuli sme sa, prejdite na nasu <a href="http://www.inadomena.sk/">novu stranku</a></p>

META značka

Číslovka v príklade predstavuje počet sekúnd, kedy dôjde k samotnému presmerovaniu.

<meta http-equiv="refresh" content="8;url=http://www.inadomena.sk/nova-stranka.html">

TIP: Niekedy je najlepšie oba spôsoby skombinovať.

Presmerovanie pomocou PHP kódu

V tomto prípade si na Vašom priestore nájdite alebo vytvorte php súbor, napríklad index.php ktorý umiestnite v adresári public_html. Potom na začiatok tohto súboru vložte tieto riadky:

<?php
header("HTTP/1.1 301 Moved Permanently");
header("Location: http://www.inadomena.sk/nova-stranka.html");
header("Connection: close");>
?>

Pozor! Zle zadané presmerovanie Vám môže úplne znefunkčniť Vašu doménu (stránku) a všetko čo je na ňu naviazané ako sú napríklad subdomény.


Ako presmerujem svoju stránku na variantu s www alebo bez www?

Aj keď sa dajú aplikovať niektoré riešenia z predchádzajúcej otázky, my si tu ukážeme príklad ako to dosiahnuť pomocou súboru .htaccess. Tento súbor je nutné vytvoriť alebo nájsť v priestore Vašej domény.

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^vasadomena.sk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.vasadomena.sk/ [L,R=301]

Ak chcete dosiahnúť pravý opak, teda aby Vaša adresa neobsahovala www, tak skúste nasledujúci zápis:

RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www.vasadomena.sk [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://vasadomena.sk/ [L,R=301]


Ako zakážem / povolím prístup na moju stránku z určitej krajiny?

Aj v tomto prípade použijeme jednoduchý zápis v súbore .htaccess. Ten vytvoríme / editujeme v adresári, kde chceme zakázať / povoliť prístup.

Na začiatok súboru vložte tieto riadky:

SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE CN DenyCountry
SetEnvIf GEOIP_COUNTRY_CODE US AllowCountry

Príklad v prvom riadku ukazuje ako sa dá zakázať prístup z Číny, kde CN je medzinárodný kód tejto krajiny. Druhý riadok ukazuje príklad ako povoliť prístup z USA, kde US je medzinárodný kód tejto krajiny. Každý jeden príkaz píšeme do samostatného riadku.

TIP: Prehľad medzinárodných kódov jednotlivých krajín

POZOR! Server automaticky blokuje prístup do administrácie Wordpressu a iných podporovaných CMS, ak užívateľ má IP adresu z inej krajiny ako je Slovensko. Výnimku tvoria IP adresy susediacich krajín ako je Česká republika a podobne. Ak potrebujete povoliť prístup zo zahraničia, použite zápis ktorý je spomenutý vyššie.


Ako zakážem / povolím prístup na moju stránku z určitej IP adresy?

Opäť použijeme jednoduchý zápis v súbore .htaccess. Ten vytvoríme / editujeme v adresári, kde chceme zakázať / povoliť prístup.

Na začiatok súboru vložte tieto riadky:

Deny from 123.123.123.123
Allow from 111.111.111.111

Príklad v prvom riadku blokuje prístup z IP adresy 123.123.123.123. Druhý príklad pre zmenu ukazuje spôsob ako povoliť prístup z IP adresy 111.111.111.111. Ak chcete povoliť / zakázať viac IP adries, stačí ich oddeliť v danom príkaze medzerou.

Potrebujete poradiť?

✉ pomoc@inet.sk☏ 0917 203 291

pracovné dni od 09:00 do 17:00

Linky: Admin | MySQL | WebFTP | WebMail

Facebook | Obchodné podmienky | Ochrana súkromia


© 2006 - 2020, Inet.sk, s. r. o., Všetky práva vyhradené

Odvolať súhlas pre používanie Cookies