webhosting 

Nastavenie e-mailových klientov

V prípade, že potrebujete pomôcť nastaviť nové e-mailové konto, resp. zmeniť nastavenia už existujúceho e-mailového konta, nájdete tu jednoduchý návod ako to urobiť v dvoch najrozšírenejších e-mailových klientoch. Predpokladá sa, že nové e-mailové konto ste vytvorili v Administrácii domény aspoň 5 minút predtým ako sa ho pokúšate nastaviť v e-mailovom klientovi.

Outlook z Office365

Najprv sa pozrieme na pridanie nového konta v tomto programe. Ak nemáte ešte nastavené žiadne konto, program Vás vyzve na pridanie nového e-mailového konta. Alebo si pridanie nového konta vyberiete cez menu Súbor, pričom sa Vám otvoria Informácie o konte, kde zvolíte tlačítko Pridať konto.

Pridanie konta v Outlooku

Objaví sa Vám nové okno (viď obrázok hore), kde zadáte svoju e-mailovú adresu. Rozbalíte si Rozšírené možnosti a zaškrtnete voľbu Umožniť manuálne nastavenie konta. Následne okno potvrdíte kliknutím na tlačítko Pripojiť.

V ďalšom kroku si vyberiete aký typ konta chcete pridať. Je tam síce viac možností, ale Vás zaujímajú len dve, konkrétne IMAP a POP3. Rozdiel medzi týmito typmi kont sa dozviete, ak kurzor myšky podržíte nad daným typom konta. Výber typu konta potvrdíte tak, že kliknete na jeho názov. V našom návode sme si vybrali typ konta IMAP.

Nastavenie konta v Outlooku

Po malej chvíli sa Vám zobrazí ďalší krok (viď obrázok hore). V tomto kroku nastavíte servery, typ zabezpečenia a podobne. Ako server prichádzajúcej pošty zadáte mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadaný port 993 (pre POP3 je to port 995), nastavte ho. Ako server odchádzajúcej pošty zadáte mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadaný port 465, nastavte ho. Nastavenia potvrdíte kliknutím na tlačítko Ďalej. Zobrazí sa Vám ďalší krok, kde zadáte heslo k svojmu e-mailovému kontu a potvrdíte ho kliknutím na tlačítko Pripojiť. Následne Vás Outlook informuje, že konto bolo pridané. Informáciu potvrďte alebo zrušte.

Zmena nastavení existujúceho e-mailového konta v Outlooku

V Outlooku si kliknite na menu Súbor, pričom sa Vám otvoria Informácie o konte, kde zvolíte z rolovacej ponuky e-mailové konto, ktoré chcete upraviť. Potom kliknete na ikonu Nastavenie kont a vyberte možnosť Nastavenie servera. Zobrazí sa Vám nové okno, kde ako server prichádzajúcej pošty zadáte mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadný port 993 pre IMAP (pre POP3 je to port 995), nastavte ho. Ako server odchádzajúcej pošty zadáte mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadaný port 465, nastavte ho. Nastavenia potvrdíte kliknutím na tlačítko Ďalej. To je všetko.


Mozilla Thunderbird

Ak nemáte ešte nastavené žiadne konto, program Vás vyzve na pridanie nového e-mailového konta. Alebo si pridanie nového konta vyberiete cez menu Nástroje, následne Nastavenie konta, kde kliknite na tlačidlo Akcie s účtami (vľavo dole) a vyberte možnosť Pridať poštový účet (prvá položka v ponuke).

Pridanie konta v Thunderbirde

Objaví sa Vám nové okno (viď obrázok hore), kde zadáte svoje Meno, svoju e-mailovú adresu a heslo. Následne kliknite na tlačítko Pokračovať a Thunderbird sa pokúsi nastaviť Vaše konto. V ďalšom kroku si vyberiete aký typ konta chcete pridať, či IMAP alebo POP3. Rozdiel medzi týmito typmi kont sa dozviete, ak kurzor myšky podržíte nad daným typom konta. V našom návode sme si vybrali typ konta IMAP. Následne kliknite na tlačítko Manuálne nastavenie, zobrazí sa Vám ďalší krok.

Nastavenie konta v Thunderbirde

V tomto kroku nastavíte servery, typ zabezpečenia a podobne. Ako server prijímania zadáte mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadaný port 993 (pre POP3 je to port 995), nastavte ho. Ako server odosielania zadáte mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadaný port 465, nastavte ho. Používateľské meno by malo byť v tvare pouzivatel@vasadomena.sk. Nastavenia otestujte kliknutím na tlačítko Znova otestovať nastavenie. Následne Vám program dovolí kliknúť na tlačítko Hotovo. To je všetko.

Zmena nastavení existujúceho e-mailového konta v Thunderbirde

V Thunderbird kliknite na menu Nástroje, následne Nastavenie konta a vyberte si konto, ktoré chcete spravovať. Urobíte to tak, že kliknete na Nastavenie servera pri danom konte. Ako názov servera zadáte mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadaný port 993 pre IMAP (pre POP3 je to port 995), nastavte ho. Zmenu potvrdíte kliknutím na tlačítko OK. Potom kliknite vľavo na Server pre odosielanie pošty (SMTP) a vyberte si z ponuky konto, ktoré chcete upraviť. Potom kliknite na tlačítko Upraviť. Ako názov servera zadáte mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS, ak nie je zadaný port 465, nastavte ho. Zmenu potvrdíte kliknutím na tlačítko OK. To je všetko.


Ostatní e-mailoví klienti

Pridanie nového e-mailového konta, resp. jeho zmena v iných poštových klientoch bude prebiehať podobne. Nezabudnite len na to, že ako server prijímania musíte zadať mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadaný port 993 pre IMAP (pre POP3 je to port 995), nastavte ho. Ako server odosielania (SMTP) treba zadať mail1.inet.sk, zvolíte metódu šifrovania SSL/TLS. Ak nie je zadaný port 465, nastavte ho.

Ďalšie informácie

  1. Meníme sa, aby sme boli ešte lepší

E-mail:
pomoc@inet.sk
Telefón:
+421 917 203 291
pracovné dni
od 09:00 do 17:00

Dôležité odkazy

  1. Admin Panel - správa domény
  2. Administrácia MySQL
  3. WebMail
  4. WebFTP

Copyright © 2006 - 2019, Inet.sk, s. r. o., Všetky práva vyhradené

Vytvoril Menyhart.sk